DC-403 i AGCT-Dredging: potpisani ugovori za izgradnju

    June 18, 2020

    Dana 18. lipnja 2020. u nazočnosti Olega Butkovića, ministra mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske održalo se potpisivanje dvaju značajnih ugovora za razvoj luke Rijeka ukupne vrijednosti 554 milijuna kuna koji se sufinanciraju bespovratnim Europskim sredstvima. Riječ je o ugovoru za izvođenje radova na državnoj cesti DC403 od čvora Škurinje do luke Rijeka te ugovoru za izvođenje radova produbljenja morskog dna na terminalu Jadranska vrata.

    U okviru programa koji je započeo u 10 sati na novom izgrađenom Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu potpisan je Ugovor za projekt izgradnje državne ceste DC403 od čvora Škurinje do luke Rijeka koji su potpisali Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta d.o.o. i Kristjan Mugerli u ime Zajednice izvođača ponuditelja (Kolektor CPG iz Slovenije, GP Krk iz Hrvatske i EURO-ASFALT iz Bosne i Hercegovine) te Ugovor za izvođenje radova na projektu “Unaprjeđenje infrastrukture u luci Rijeka – produbljenje južnog veza AGCT (POR2CORE-AGCT dredging) vrijedan 78.170.856,22 kuna + PDV (97.713.570,27 kuna) koji su potpisali Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka i Orianna Boscolo Contadin, Članica Uprave, NUOVA CO.ED.MAR S.r.l.

    Prvi potpisani ugovor za projekt izgradnje državne ceste DC403 realizirat će novu prometnicu DC403, od čvora Škurinje na riječkoj obilaznici do novog Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala u riječkoj luci u dužini od 2977 metara, s 380 metara pristupne ceste. Na toj prometnici su tunel Podmurvice duljine 1,2 kilometara, vijadukt Piopi s 316 metara, vijadukt Mlaka sa 144 metra i podvožnjak s 56 metra duljine. Radovi su u 85% iznosu sufinancirani bespovratnim EU sredstvima, a za dvije i pol godine će cesta D403 izravno povezati riječku luku s obilaznicom te ojačati riječki prometni pravac. Ugovori o bespovratnoj potpori EU fondova potpisani su još u studenom 2018., a natječaj za izvođače objavljen je u prosincu prošle godine.

    Ministar Oleg Butković istaknuo je da trenutno na riječkom području aktivni investicijski projekti vrijedni 1,3 milijarde kuna, najviše ulaganja u lučku infrastrukturu. Državna cesta 403, iako duga samo 3,5 kilometra, bit će vrijedna čak 70 milijuna eura. Gradit će se u funkciji Zagrebačke obale, ali će sa spojem na Zvonimirovu ulicu Rijeka riješiti prometni problem zapadnog ulaza u grad. Nakon Pelješkog mosta, riječ je o najvećoj infrastrukturnoj investiciji u Hrvatskoj, rekao je Butković te dodao kako je u tijeku više od 20 milijardi kuna vrijedan ininvesticijski ciklus u prometnu infrastrukturu.

    Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel dodao je da nakon izgradnje D403, uz istočni izlaz preko D404, bit će na najbolji način riješeni istočni i zapadni prilaz centru grada te dodao da još preostaju radovi na pruzi prema Zagrebu.

    Direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić je najavio kako će 456 milijuna kuna vrijedne radove na izgradnji D403 izvoditi domaći konzorcij koji je okupio tri tvrtke: Kolektor, GP Krk i Euroasfalt. Rok za izgradnju je 2,5 godine, a početak se očekuje za mjesec dana. Cesta će ići gusto naseljenim kraškim terenom, pa računamo na strpljenje Riječana tijekom gradnje, rekao je Škorić.

    Drugi potpisani ugovor za izvođenje radova na projektu “Unaprjeđenje infrastrukture u luci Rijeka – produbljenje južnog veza AGCT (POR2CORE-AGCT dredging) obuhvaća radove produbljenja morskog dna u duljini od 100 m uz obalni zid južnog veza čime će se izjednačiti dubina mora u cjelokupnoj dužini operativne obale Kostrensko pristanište jug od 428 m na kontejnerskom terminalu Jadranska vrata. Projekt je odobren je u rujnu 2018. godine, a njegova se ukupna vrijednost procjenjuje na 17.389.436,00 EUR-a, s udjelom koji se sufinancira bespovratnim sredstvima EU iznosi 20 % u samostalnoj provedbi Lučke uprave Rijeka.

    Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa je pak najavio kako u idućih pet godina očekuje 3,4 milijarde kuna ulaganja u Zagreb Deep Sea terminal, a dodatnim produbljenjem 430 metara Kostrenskog pristaništa na kontejnerskom terminalu Brajdica na dubinu od 16 i pol metara bit će omogućen prihvat kontejnerskih brodova sljedeće generacije, što će ubrzati protok roba između Azije i Europe.

    U ime koncesionara Jadranska vrata d.d., korisnika ovog projekta, Emmanuel Papagiannakis, izvršni direktor AGCT-a objasnio je da je „produbljenje Kostrenskog pristaništa kontejnerskog terminala na Brajdici u duljini od 100 metara presudno za poslovanje Jadranskih vrata d.d. (AGCT) budući da posljednjih godina svjedočimo porastu veličine kontejnerskih brodova koji pristaju u riječkoj luci.“ – rekao je, Nadodao je i sljedeće: „Kako bi kontejnerski brodovi nastavili efikasno pristajati, te kako bi Rijeka zadržala poziciju Gateway-a u Sjevernom Jadranu, neophodno je osigurati dovoljan gaz kao osnovni preduvjet održanja prekooceanskih servisa.“

    Projekt “Unaprjeđenje infrastrukture u luci Rijeka – produbljenje južnog veza AGCT (POR2CORE-AGCT Dredging)” je dio velikog investicijskog ciklusa Lučke uprave Rijeka, jedan od sedam velikih infrastrukturnih razvojnih projekata za koje je osigurano sufinanciranje iz Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting European Facility – CEF), a koje s partnerima ili samostalno realizira Lučka uprava Rijeka. Projekti se odnose na modernizaciju i izgradnju željezničke infrastrukture u luci, izgradnja novih intermodalnih kapaciteta, rekonstrukciju i modernizaciju lučkih terminala, raspoređeni su u gotovo svim lučkim bazenima i svi će biti završeni do 2023. godine. Ukupna vrijednost ovog investicijskog ciklusa za koje je osigurano sufinanciranje iz Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting European Facility – CEF) ukupno se procjenjuje na 132.865.303,00 EUR-a.

    Povezane novosti

    07-09-18

    CEF – POR2CORE – AGCT DREDGING

    Unaprijeđenje infrastrukture luke Rijeka - AGCT -...

    18-12-18

    Državna cesta D-403 krenula prema realiza...

    Potpisivanje ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za izgradnju ceste D-403

    17-12-18

    Usvojena Odluka Vlade o davanju suglasnos...

    Na sjednici Vlade dana 13.12.2018. usvojena je Odluka k...