Kontejnerski terminal Jadranska vrata

Kontejnerski terminal Jadranska vrata nalazi se u Sušačkom bazenu, a započeo je s operativnim radom 1977. godine. Tada je, u toj prvoj fazi izgradnje postavljena prva kontejnerska dizalica u riječkoj luci. Nakon toga, 1987. godine izgrađena je južna obala dužine 300 metara s dubinom metara od 11, 2. metara.

Godine 2013.-e, nakon provedbe projekta Rijeka Gateway na kontejnerskom terminalu okončana je druga faza izgradnje terminala, odnosno proširenje pristaništa za još jedan vez i odgovarajuće povećanje skladišnih površina te izgradnja ulaznoizlaznog punkta.  Dovršetkom radova vrijednih 30 milijuna Eura povećala se dubina mora na minimalno 14.2 metra te omogućilo servisiranje kontejnerskih brodova dužine do 370 metara čime je postignut maksimalni kapacitet od 600 000 TEU-a.  Uslijedila je montaža privremene plutače za privez brodova  te izgradnja ulazno izlaznog punkta i veterinarsko – fitosanitarne inspekcijske stanice ( BIP – Border Inspection Point). Nakon provedbe radova proširenja u okviru projekta Rijeka Gateway, koncesionarska tvrtka Jadranska vrata d.d. instalirala je novu obalnu i skladišnu opremu za pretovar kontejnera vrijednu 23 milijuna Eura i to dvije Panamax obalne dizalice velike nosivosti, 6 kontejnerskih mostova i dva kontejnerska mosta za željeznicu.

Osim velike investicije u provedbi Rijeka Gateway projekta, odobrena su značajna sredstva za provedbu europskog projekta iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF). Projekt nazvan Razvoj multimodalne platforme u luci Rijeka i povezivanje s kontejnerskim terminalom Jadranska vrata (POR2CORE-AGCT) u vrijednosti od 35.556.000 eura unaprijediti će intermodalni terminal rekonstrukcijom postojećeg ranžirnog kolodvora Rijeka-Brajdica te proširenjem postojećeg tunela u dužini od 400 metara za potrebe izgradnje izvlačnog kolosijeka čime će se znatno povećati udio željezničkog pijevoza u prometu kontejnera do prosinca 2020.

U 2018. godine odobren je i projekt Unaprijeđenje infrastrukture luke Rijeka – AGCT dredging (POR2CORE-AGCT dredging). Projekt vrijedan 13,9 milijuna Eura financirat će se također iz CEF programa u  partnerstvu sa koncesionarom na terminalu, Jadranska vrata d.d. Sredstvima će se financirati prilagodba luke kako bi se povećali kapaciteti i mogućnost prihvata većih plovila.

Na kontejnerskom terminalu Jadranska Vrata, tvrtka Jadranska vrata d.d. pruža usluge prvenstveno vezane za pretovar i skladištenje kontejnera, ali i dodatne usluge poput usluge CFS-a (Container Freight Station) – punjenje i pražnjenje kontejnera. Sve usluge vezane su uz kontejnere i teret koji se u njima prevozi. Usluge uključuju: ukrcaj i iskrcaj kontejnera, prihvat i isporuku kontejnera s/na kamonice, prihvat i isporuku kontejnera s/na željeznicu, punjenje i pražnjenje kontejnera, pranje kontejnera, fumigaciju i asistenciju kod carinskog ili fito-sanitarnog pregleda, plombiranje i skladištenje tereta.

KORISNE POVEZNICE

  • Jadranska vrata d.d. posjeti!
  • Rijeka Gateway projekt otvori!
  • RGP – Proširenje kontejnerskog terminala Jadranska vrata otvori!
  • CEF – Instrument za povezivanje Europe otvori!
  • CEF – POR2CORE -AGCT otvori!
  • CEF – POR2CORE -AGCT dredging Novo!
  • Centar za korisnike otvori!
  • Lučka zajednica otvori!