RGP – Kontejnerski terminal Jadranska vrata

Proširenje kontejnerskog terminala Jadranska vrata

Najvažnije vrijednosti stvorene proširenjem Kontejnerskog terminala Jadranska vrata na Brajdici odnose se na povećanje dubine mora uz obalu na 14 metara, mogućnost servisiranja kontejnerskih brodova dužine do 370 metara i maksimalni mogući kapacitet Terminala od 600.000 TEU-a. Druga faza izgradnje Kontejnerskog terminala Jadranska vrata omogućila je privez značajno većih brodova, te istovremeno povećala efikasnost prekrcaja kontejnera. S ciljem povećanja kapaciteta Kontejnerskog terminala Jadranska vrata, a sukladno planiranom porastu prometa, izgrađena je  2. faza terminala što uključuje proširenje pristaništa za još jedan privez i adekvatno povećanje skladišnih površina te izgradnju novog ulazno-izlaznog punkta. Cilj proširenja terminala je, također, omogućavanje prihvata značajno većih brodova te udvostručenje prekrcajnog kapaciteta. S istim ciljem koncesionar Jadranska vrata d.d. instalirao je novu obalnu i skladišnu opremu te ugradio dizalice za prekrcaj vagona. Radovi na izgradnji novog pristaništa dovršeni su u svibnju 2013. godine

2013. godine na kontejnerski terminal Jadranska vrata dopremljena je oprema za pretovar kontejnera vrijedna 23 milijuna EUR-a. Nova oprema uključuje dvije Panamax obalne dizalice velike nosivosti, 6 kontejnerskih mostova i dva kontejnerska mosta za željeznicu, čime ovaj kontejnerski terminal postaje u potpunosti opremljen u skladu sa svjetskim standardima. Nova oprema omogućila je znatno povećanje brzine iskrcaja robe, a nakon ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju i vrijeme transporta do krajnjeg odredišta unutar Unije, budući da će se sve granične i carinske kontrole obavljati na samom terminalu. Ulaganje Lučke uprave Rijeka u produženje obale na terminalu Jadranska vrata za čak 320 metara, te povećanje dostupnog skladišnog prostora za kontejnere povećava kapacitet terminala na 600.000 kontejnera na godinu

U  sklopu kontejnerskog terminala izgrađena je veterinarsko-fitosanitarna inspekcijska stanica (Border Inspection Point – BIP) budući da riječka luka predstavlja jedan od sedam graničnih prijelaza na kojima će se vršiti kontrola proizvoda koji se unose u EU iz trećih zemalja. Time je ispunjena obveza primjene režima graničnog prometa u skladu s propisima Europske unije po kojima kontejnerski terminal u riječkoj luci mora imati na raspolaganju stanicu za veterinarsko-sanitarnu i fitosanitarnu kontrolu roba.

Vrijednost izvršenih ulaganja u izgradnju – radove na proširenju kontejnerskog terminala Jadranska vrata u okviru projekta obnove riječkog prometnog pravca (RGP I & II) dostignuo je 30 milijuna EUR-a.

 

KORISNE POVEZNICE

  • Rijeka Gateway project ovdje!
  • Kontejnerski terminal Jadranska vrata ovdje!
  • Jadranska vrata d.d. posjeti!
  • CEF – POR2CORE – AGCT ovdje!
  • CEF – POR2CORE – AGCT dredging NOVO!