DAN ZA POVIJEST: Potpisan ugovor o koncesiji za razvoj i gospodarsko korištenje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u luci Rijeka

    November 5, 2021

    U Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja Rijeka, u petak 5. studenog 2021. u 11,00 sati održano je Potpisivanje ugovora o koncesiji za razvoj i gospodarsko korištenje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u luci Rijeka.

    Koncesija za razvoj i gospodarsko korištenje Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala daje se na razdoblje od 50 (pedeset) godina. Procijenjena vrijednost koncesije iznosi 20.543.241.942,00 kuna (bez PDV-a), a utvrđeni iznos fiksne koncesijske naknade iznosi 2.000.000 EUR-a godišnje. Ovim ugovorom, novi koncesionar se obvezuje na izgradnju potrebne infrastrukture i potpuno opremanje Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala u Fazi 1. i Fazi 2. (izgradnja 280 metara nove obale sa zaobaljem i opremanje iste) te jamči kontejnerski promet od 1.000.000 TEU u prve dvije godine rada terminala.

    U ime davatelja koncesije, Ugovor o koncesiji potpisao je gosp. Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, a u ime koncesionara gosp. Morten Engelstoft izvršni direktor tvrtke APM Terminals i gosp. Pavao Vujnovac, predsjednik uprave Energia naturalis grupe.

    Potpisivanju ugovora o koncesiji prisustvovali su Predsjednik Vlade Republike Hrvatske gosp. Andrej Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture gosp. Oleg Butković, gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović, zamjenik župana Primorsko-goranske županije Vojko Braut, danski veleposlanik u Hrvatskoj Ole Henrik Frijs-Madsen te predstavnici brojnih tvrtki i institucija. Svečanom događaju je prisustvovao i ekspertni tim nizozemske konzultantske kuće MTBS ( Maritime & Transport Business Solutions) koji su u ovom projektu izvršili usluge savjetnika za transakciju u suradnji s hrvatskim odvjetničkim društvom Vukić i partneri d.o.o.

    Ovom prilikom Denis Vukorepa, ravnatelj, Lučka uprava Rijeka izjavio je: „Danas potpisujemo najveći ugovor u povijesti riječke luke, najveći ugovor po važnosti i po vrijednosti. Najvažnija i najveća komponenta Rijeka Gateway projekta je izgradnja prve faze Zagreb Deep sea kontejnerskog terminala. Formalno pravno potpisom današnjeg ugovora završava projekt Svjetske banke Rijeka Gateway, a budući da novi koncesionar na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu nosi ime Rijeka Gateway, taj će projekt s nama živjeti još najmanje 50 godina.Potpisivanjem današnjeg koncesijskog ugovora zajedno sa svim projektima koje sada imamo u realizaciji na lučkom području i riječkom prometnom pravcu, od ceste D 403 do nove dvokolosječne (dvotračne) pruge, Porto Baroša itd., Rijeka postaje centar svijeta.“

    Predsjednik Vlade RH Andrej Plenković na svečanosti potpisivanja istaknuo kako kocesijski ugovor stvara preduvjete da Rijeka preuzme vodeću ulogu u prekrcaju tereta na sjevernom Jadranu i postane najvažniji morski izlaz za središnju i jugoistočnu Europu.

    “Kapacitet i stratešku poziciju riječke luke i pripadajućeg kontejnerskog terminala prepoznao je i jedan od najuglednijih svjetskih operatera kontejnerskih terminala, APM Terminals koji upravlja s osamdeset terminala diljem svijeta. Ovdje je i domaći partner, ENNA Logic, dio šire Energija Naturalis grupacije, a ugled oba partnera daje dodatni kredibilitet izvodljivosti ovog projekta. osobito stoga što je ENNA Logic uključen i u željeznički teretni prijevoz, što je ključna poveznica u svrhovitosti izgradnje ovog terminala, rekao je Plenković koji je istaknuo i brojne prateće projekte uz izgradnju terminala, posebno cestu D-403 koju je nazvao unikatnom ne samo u Hrvatskoj nego i šire. Posebno mi je drago i da će ovaj terminal predstavljati veliku šansu za gospodarski razvoj Hrvatske. U današnjem vremenu globalnog gospodarstva, gdje svaki poremaćaj u lancima dobave dovodi do rasta cijena, manjka roba i drugih negativnih posljedica, staretški je važno za našu autonomiju da imamo ovakav terminal. Na ovom malom prostoru Primorsko-goranske županije imamo i LNG terminal, čime smo se upisali na energetsku kartu Europe, a s novim kontejnerskim terminalom dodatno ćemo se pozicionirati na gospodarskoj i prometnoj karti svijeta, rekao je Plenković, uz zaključak kako će Vlada nastaviti s projektima ulaganja u prometnu infrastrukturu”.

    Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je kazao kako riječka luka s novim kontejnerskim terminalom nezaustavljivo kreće na razvojni put kojim će se pozicionirati kao glavno intermodalno središte Sjevernog Jadrana, uz bok najvećim europskim lukama.

    “Zbog toga mogu slobodno reći kako je ovo najznačajniji ugovor u povijesti luke, jer će izravno utjecati na razvoj cijelog riječkog prometnog pravca. Od koncesionara, od kojih je jedan među vodećim operaterima kontejnerskih terminala u svijetu, a drugi lider na domaćem tržištu, očekujemo zaista puno. Puštanjem u rad terminala kapaciteti riječke luke bit će više nego dvostruko veći od sadašnjih, kada je riječ o kontejnerima, a budući da terminal počinje s radom 2024. godine, očekujemo da ukupni kontejnerski promet u Rijeci već 2025. godine dosegne milijun TEU-a, a milijun i pol tri godine kasnije. Kroz nekoliko godina Rijeka će imati veći kontejnerski promet nego slovenski Kopar. Ove brojke govore o budućem razvoju luke Rijeka, kao i grada i prstena.

    „Za APM terminale razvoj ovog novog objekta u skladu je s našom novom pokrenutom strategijom „Safer, bigger, better“. Želimo razvijati naše poslovanje tamo gdje ima smisla i tamo gdje smo kupcima potrebni, a to je  slučaj s Rijekom”, rekao je Morten Engelstoft, izvršni direktor APM Terminala.

    „Izgradnja partnerstva s globalnim poslovnim sustavima oduvijek je bila dio poslovne strategije ENNA Grupe. APM Terminals i Maersk bili su čvrsti poslovni partneri ENNA-e i partneri koji dijele naše vrijednosti i našu poslovnu viziju. Čvrsto vjerujemo da će naše zajedničko ulaganje u kontejnerski terminal Zagreb Deep Sea u Rijeci (Rijeka Gateway) postaviti temelje za daljnji rast i održivost lučkog poslovanja i logističkog poslovanja u Rijeci i Republici Hrvatskoj”, komentirao je Pavao Vujnovac, predsjednik Uprave ENNA Grupe.

    “Vidimo rastuću potrebu za učinkovitim, dobro upravljanim i modernim gateway terminalima, koji služe kao ulazne točke na lokalna i regionalna tržišta, približavajući kontejnersku robu krajnjim potrošačima. Uvjereni smo da će Rijeka Gateway postati važno mjesto na karti lučke logistike, služeći ne samo Hrvatskoj, već i široj srednjoeuropskoj regiji”, dodaje Morten Engelstoft.

    “Rijeka Gateway i modernizacija željezničke infrastrukture najveći je hrvatski nacionalni projekt koji će povezati riječku luku s kontinentalnom Hrvatskom i srednjoeuropskim zemljama, olakšavajući poslovne prilike i brzi gospodarski rast ne samo u logistici, već u svim uslugama i svim industrijama. Jako smo zadovoljni što nakon tri godine suradnje između Maerska i ENNA Transporta započinjemo novo partnerstvo između APM Terminala i ENNA-e. Znamo da će Rijeka Gateway postati iznimno važan čimbenik na logističkoj karti Europe”, komentira Pavao Vujnovac.

    OPIS PROJEKTA

    Najveći kapitalni projekt Lučke uprave Rijeka je Rijeka Gateway projekt u okviru kojeg je izgrađena Faza 1 novog Zagreb Deep Sea kontejnerskog terminala koja je obuhvatila izgradnju 400 metara obalnog zida sa zaobaljem. Novi kontejnerski terminal – Zagreb Deep Sea kontejnerski terminal ima dubinu mora od 20 metara uz obalni zid što ga svrstava u grupu „deep sea“ terminala koji imaju mogućnost prihvata i servisiranja kontejnerskih brodova najnovije generacije. Izgradnja Faze 1 ovog terminala u dužini od 400 metara sa zaobaljem završena je dana 23. svibnja 2019. godine.

    Postupak davanja koncesije za razvoj i gospodarsko korištenje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u luci Rijeka je započeo provođenjem pripremnih aktivnosti 2018. godine. Konačni postupak za odabir koncesionara je započeo je 22. ožujka 2021. godine objavom Obavijesti o namjeri davanja koncesije za razvoj i gospodarsko korištenje Zagreb Deep Sea kontejnerskim terminalom u luci Rijeka uključujući i Dokumentaciju za nadmetanje na Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske (https://eojn.nn.hr/) i u Dodatku Službenom listu Europske unije (SLS). Postupak se provodio javnim prikupljanjem ponuda u otvorenom postupku i završen je 10. svibnja 2021. godine javnim otvaranjem ponuda. Na natječaj je pristigla ponuda konzorcija APM TERMINALS B.V. (Nizozemska) i ENNA Logic d.o.o. (Republika Hrvatska) koja je ocijenjena valjanom i koja ispunjava sve potrebne elemente i maksimalne uvjeta iz natječaja. Upravno vijeće Lučke uprave Rijeka je 24. lipnja 2021. godine donijelo Odluku o davanju koncesije konzorciju APM TERMINALS B.V. (Nizozemska) i ENNA Logic d.o.o. (Republika Hrvatska). Protiv Odluke o davanju koncesije nije podnesena žalba te je stoga ista postala izvršna.

    Povezane novosti

    04-11-21

    Potpisivanje Ugovora o koncesiji za razvo...

    Najava događaja:

    U petak, 5. studenoga 2021. godine od...

    24-06-21

    Zagreb DSCT: usvojena Odluka o davanju ko...

    U četvrtak, 24. lipnja 2021. godine s početkom u 10:00 sati održana je 165. sjednica Up...