CEF-POR2CORE – ZCT
Connecting European Facility – POR2CORE – Zagreb Deep Sea container terminal
Unaprjeđenje infrastrukture luke Rijeka – kontejnerski terminal Zagreb Deep Sea (POR2CORE-ZCT)
Program | Godina poziva | Država članica | Koordinator projekta | Broj ugovora | Razdoblje provedbe |
CEF Transport | 2016 | Hrvatska | Lučka uprava Rijeka | 2015-HR-TM-0032-W | List. 2016 – pros. 2020 |
OPIS PROJEKTA
- Posjetite službenu stranicu ovdje! (u izradi)
- Letak Europske komisije pročitajte otvori!
Projekt “Unapređenje infrastrukture u luci Rijeka – kontejnerski terminal Zagrebačko pristanište” (POR2CORE-ZCT)“ pridonosi razvoju Luke Rijeka kao jedne od core (osnovnih) luka na Mediteranu kroz osiguranje učinkovitosti, održivosti i multimodalnosti teretnog prometa. Projekt je bio prijavljen na drugi poziv Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting Europe Facility – CEF) Promet 2015, Kohezijska omotnica. Sporazum o dodjeli bespovratnih sredstava – broj INEA/CEF/TRAN/M2015/1138367 potpisan je 18. studenoga 2016. godine između Izvršne agencije za inovacije i mreže i Lučke uprave Rijeka, čime je osigurano 85% sufinanciranja iz europskih sredstava. Ukupna vrijednost projekta iznosi 31,6 milijun eura.
Rekonstrukcija teretnog dijela željezničkog kolodvora Rijeka i izgradnja terminala za željeznički intermodalni prijevoz na kontejnerski terminal Zagrebačko pristanište planira se u tri etape:
Rekonstrukcija teretnog dijela željezničkog kolodvora Rijeka obuhvaća rekonstrukciju i produljenje 12 kolosijeka i izvlačnjaka, izradu kabelske kanalizacije te ugradnju telekomunikacijskih kabela, kabela napajanja i rasvjete kao i radove na kontaktnoj mreži, a također i radove na donjem ustroju u cilju poboljšanja nosivosti i odvodnje podloge (investitor HŽ Infrastruktura).
Izrada priključka kolosiječnih postrojenja i izgradnja kabelske kanalizacije u području spoja rekonstruiranih kolosijeka teretnog kolodvora Rijeka i terminala na postojeće stanje (investitor Lučka uprava Rijeka).
Izgradnja četiri kolosijeka duljine 400 m na novom dijelu kontejnerskog terminala na Zagrebačkom pristaništu te dva kolosijeka za portalne dizalice (investitor Lučka uprava Rijeka).
AKTIVNOSTI U PROJEKTU
Rekonstrukcija teretnog dijela željezničkog kolodvora Rijeka
Prilagodba veze željezničkih pruga između željezničke stanice Rijeka teretna i postojeće željezničke mreže generalnog terminala
Izgradnja modernog i učinkovitog intermodalnog terminala na kontejnerskom terminalu u Zagrebu
Nadzor
Komunikacija
Upravljanje projektima
CILJ PROJEKTA
Unaprjeđenje i razvoj multimodalne platforme u luci Rijeka.
Specifični cilj je eliminirati postojeće usko grlo i prilagoditi željezničku infrastrukturu u kolodvoru Rijeka kako bi se ona mogla nositi s povećanjem prijevozne potražnje u Luci Rijeka uz istovremeno poticanje urbane revitalizacije omogućivanjem premještanja lučkih djelatnosti.
Maksimalan EU udio | Procjena ukupnih troškova | Udio EU u sufinanciranju | Napredak | Prometni koridor | Vrsta prometa |
€26,849,056 | €31,587,125 | 85% | U tijeku | Mediteranski | Pomorstvo |