Potpisan ugovor za rušenje skladišta 5,6 i 7 u lučkom bazenu Rijeka

    February 5, 2021

    U petak, 05. veljače 2021. godine u 12 sati u lučkom Bazenu Rijeka održano je potpisivanje Ugovora za izvođenje radova u okviru projekta “Rušenje skladišta 5,6 i 7”.

    Ugovor za izvođenje radova u vrijednosti od 10.275.904,00 kuna (bez PDV-a) potpisao je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka u ime naručitelja i Hrvoje Merki, direktor tvrtke EURCO d.d. iz Vinkovaca u ime odabranog ponuditelja. U ime Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske u programu potpisivanja sudjelovao je prof.dr.sc. Bojan Hlača, predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave
    Skladište 5, 6 i 7 se nalazi na Bečkoj obali u Bazenu Rijeka, na koncesijskom području Luke Rijeka d.d. koja trenutno koristi samo prizemlje za punjenje i pražnjenje kontejnera, dok ostali, veći dio skladišta nije iskoristiv za lučke operacije i prvotnu, osnovnu namjenu. Uklanjanjem skladišta 5,6 i 7 oslobađa se inače deficitaran operativni lučki prostor u Bazenu Rijeka za manipulacije i skladištenje suvremenih tereta, od kontejnera do teških i vangabaritnih tereta.

    – Riječka luka danas je jedno veliko gradilište, od Bakra do Bršice. U tijeku su projekti obnove lučkih površina i infrastrukture, u bazenima Bakar, Rijeka i Raša, sufinancirani sredstvima Europske unije. Koristimo EU fondove, ali i vlastita sredstva, što pokazuje i ovaj projekt, za koji je pet milijuna kuna osigurano iz proračuna Republike Hrvatske te još osam milijuna iz vlastitih sredstava Lučke uprave, rekao je Vukorepa.

    Skladišta 5,6 i 7 svojevremeno su izgrađena kao tehnološki napredni lučki objekti, površine 35 tisuća četvornih metara, istaknuo je Vukorepa, no u međuvremenu ih je pregazilo vrijeme.

    – Studija ekonomske opravdanosti ovog projekta pokazala je da ova skladišta više nisu profitabilna ni za koncesionara, Luku Rijeka d.d., niti za Lučku upravu. Već duže od desetljeća koristi se samo prostor u prizemlju skladišta, dok su sve gornje etaže neiskorištene. Rušenjem skladišta Luka Rijeka d.d. će dobiti novih osam i pol tisuća kvadratnih metara operativnih površina za manipulaciju i skladištenje suvremenih tereta, rekao je Vukorepa, naglasivši kako je ovaj projekt, s obzirom da mu je vrijednost veća od osam milijuna kuna, odobrila i hrvatska Vlada.

    U ime Vlade, odnosno Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture potpisivanje ugovora je pozdravio Bojan Hlača, predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave koji je događaju prisustvovao kao izaslanik ministra Olega Butkovića.

    – Kada je riječ o lučkim projektima, navikli smo na ugovore znatno veće financijske težine, ali riječ je o izuzetno važnom ugovoru za riječku luku. Često uspoređujemo riječku luku s Koprom, koji ima petnaest puta veće lučko područje od Rijeke. Ovaj objekt nastao je prije kontejnerizacije i suvremenih trendova u pomorskom prijevozu i kao takav danas je nepotreban i predstavlja smetnu modernom lučkom poslovanju. Njegovim rušenjem Luka Rijeka dobit će novi prostor za prekrcaj i skladištenje tereta, sukladan današnjim potrebama, rekao je Hlača.

    Direktor tvrtke Eurco Hrvoje Merki kazao je kako će rušenje biti izvedeno u skladu s najvišim standardima, a sav materijal bit će pravilno uklonjen, zbrinut i recikliran, uključujući i salonit ploče s krovišta skladišta koje će biti uklonjene i zbrinute prema važećim pravilnicima o zbrinjavanju te vrste otpada.

    – Eurco je hrvatski lider na tržištu uklanjanja i rušenja industrijskih i infrastrukturnih objekata. U razdoblju od 25 godina uspješno smo završili preko 400 projekata. Od toga smo izveli preko 220 projekata rušenja, a srušili smo preko 1.100 različitih objekata.
    Trenutačno imamo aktivna gradilišta u Zagrebu na objektima stradalim u potresu u ožujku 2020. godine. To su uklanjanje bivše tvornice DTR u centru Zagreba i uklanjanje zgrade policijske akademije za MUP RH. Prije dva dana smo dobili i mobilizacijski nalog za uklanjanje objekata stradalih u potresu na području Sisačko moslavačke županije. Dugi niz godina smo se izričito specijalizirali za ovu djelatnost te smo stoga opremljeni s specijalnim “demolition” verzijama bagera gusjeničara koji imaju pojačanu konstrukciju, duge ruke i posebne hidrauličke alate – hidrauličke škare za usitnjavanje armiranog betona i rezanje armature. Radovi će započeti čim nas naručitelj uvede u posao, a dinamika radova će ovisiti prvenstveno o vremenskim prilikama jer jaka vjetar (bura i jugo) nam može smetati prilikom izvođenja radova. Također, na dinamiku radova mogu utjecati potrebe naručitelja za nesmetan prolaz roba, vozila i radnika pokraj aktivnog gradilišta, što ćemo proaktivno rješavati tijekom izvođenja radova. Prvi radovi će biti skidanje salonit ploča s krova, skidanje metalne konstrukcije s četvrtog kata, a zatim kreće strojno rušenje skladišta, od četvrtog kata do samog podruma, uz utovar i odvoz materijala, te pravilnu reciklažu otpada, rekao je Merki.

    U okviru programa za potpisivanje Ugovora za izvođenje radova “Rušenje skladišta 5,6 i 7” za sudionike, uzvanike i predstavnike medija organizira se obilazak radova u okviru projekta “Unaprjeđenje infrastrukture u luci Rijeka – Bazen Rijeka (POR2CORE-Rijeka Basin)“ koji se izvode u neposrednoj blizini skladišta 5,6 i 7. Projekt ukupne vrijednosti 33.664.078,00 EUR-a sufinancira se sredstvima Europske Unije iz Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting European Facility) u 85%-tnom udjelu, a realiziraju ga zajednički Lučka uprava Rijeka i Luka Rijeka d.d. Projekt obuhvaća radove na rekonstrukciji infrastrukture u Bazenu Rijeka na Praškom, Budimpeštanskom i Bečkom pristaništu te Visinovom, Orlandovom i De Franceschijevom gatu.

    Povezane novosti

    22-06-17

    CEF – POR2CORE – BAZEN RIJEKA

    Connecting European Facility - POR2CORE - Rijeka Basin

    Un...