Prvi komercijalni brod na novom terminalu u riječkoj luci
10. rujna 2025. – Veliki dan za riječku luku, riječki prometni pravac i cijeli lučki i prometni sustav Hrvatske. U ranim jutarnjim satima u riječkoj luci na novi kontejnerski terminal Rijeka Gateway vezan je prvi komercijalni brod kapaciteta 15.000 TEU.
Tim povodom Rijeka Gateway je u 12:00 sati organizirao tiskovnu konferenciju čime je svečano obilježen početak operativne faze jednog od najvećih i najznačajnijih lučkih infrastrukturnih projekata u Republici Hrvatskoj.
U konferenciji su sudjelovali potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa i predstavnici koncesionara Rijeka Gateway – generalni direktor Peter Corfitsen, financijski direktor Tomislav Rosandić te Johan Sigsgaard, glavni direktor za proizvode u Oceanu u A.P. Moller – Maersk.
Potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je da je dolazak prvog broda na novi terminal povijesni trenutak za Rijeku i cijelu Hrvatsku. Naglasio je kako je put do ostvarenja projekta bio zahtjevan, ali je uspješno dovršen na vrijeme i bez zastoja. U ovoj fazi terminal ima godišnji kapacitet od 650.000 TEU jedinica i otvara potpuno novo poglavlje za riječki promet i gospodarstvo.
Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, naglasio je kako je od danas u riječkoj luci u funkciji novi, održivi, „zeleni“ i tehnološki najnapredniji kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe. Kada smo u studenom 2021. godine potpisali koncesijski ugovor s tvrtkom Rijeka Gateway, dobili smo snažnog i financijski jakog koncesionara. Iskusni globalni terminal operater okrenut održivom razvoju, u naš lučki sustav je donio velike investicije i za sve nas, dragocjen i neprocjenjiv „know-how“, istaknuo je ravnatelj.
Radi se o složenom zajedničkom, investicijskom projektu hrvatske Vlade i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Lučke uprave Rijeka, HŽ Infrastrukture, Hrvatskih cesta i koncesionara Rijeka Gateway.
Projekt vrijedan oko 600 milijuna eura obuhvaća investicije u lučku i prometnu infrastrukturu, uključujući izgradnju obale, cesta, željezničkog sučelja i tehnološki najmoderniju terminalsku opremu. Samo će koncesionar investirati u terminal oko 380 milijuna eura kroz dvije faze. Ukupna investicija koncesionara u terminal kroz dvije faze iznosi oko 380 milijuna eura i otvorio 250 radnih mjesta do sada.
Dolazak kontejnerskog broda Al Jasrah, dužine 368 i širine 51 metar, obilježava početak operativne faze najveće privatne logističke investicije u Hrvatskoj – terminala vrijednog 380 milijuna eura, koji su zajednički razvili APM Terminals i ENNA Grupa. U ovoj fazi kapacitet terminala je 650.000 TEU godišnje, a po završetku druge faze bit će veći od milijun TEU. Riječki „deep sea“ terminal s dubinom mora od 20 metara u ovom trenutku može servisirati brodove od 18.000 TEU, a nakon dogradnje i one najveće od 24.000 TEU. Terminal je opremljen vrhunskom tehnologijom; s četiri STS super post panamax dizalice, 15 RTG, dvije RMG dizalice i 28 terminalskih traktora, svi povezani u centralizirani kontrolni sustav. Terminal koristi obnovljive izvore energije i automatizirane procese, čime postaje prvi automatizirani i održivi kontejnerski terminal u jadranskoj regiji.
Terminal Rijeka Gateway uvršten je u Gemini suradnju između Maerska i Hapag-Lloyda, na liniji EA12, čime je Rijeka postala ključan terminal na jednoj od najvažnijih svjetskih brodskih ruta. Očekuje se da će redoviti dolasci brodova osnažiti povezanost Hrvatske s globalnim lancima opskrbe i doprinijeti gospodarskom rastu cijele regije.